Publieksteksten Europees Erfgoedlabel

Wat hebben de Wilhelminakade in Rotterdam, de Westpolder in Groningen en het Oostindisch Huis in Amsterdam gemeen? Op het eerste gezicht niet veel. Maar het zijn alle drie plekken die een speciale rol speelden in de Europese geschiedenis.

Wij schreven verhalen over deze en nog veel meer Nederlandse plaatsen van herinnering voor de campagne van het nieuwe Europees Erfgoedlabel (EEL). Het label is een instrument om de Europese historische waarde van erfgoedsites te laten zien (voor meer informatie zie www.europeeserfgoedlabel.nl). De teksten zijn gebundeld in een online magazine voor erfgoedprofessionals en instanties die een aanvraag voor het EEL willen doen.

We schreven de teksten en verzorgden het beeld in opdracht van Dutch Culture, de Raad voor Cultuur, het Ministerie van OCW en de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed. De vormgeving van het magazine was in handen van Roquefort ontwerpers.

De opdrachtgevers over het project:
‘Dank voor jullie mooie teksten en fijne samenwerking,’ Anouk Fienieg (Dutch Culture)
‘Het is een mooi en aantrekkelijk verhaal geworden, knap werk,’ Kees Somers (Ministerie OCW, Directie Erfgoed en Kunsten)
‘Mooi en helder resultaat, goed afgestemd op de doelgroep,’ Aart de Vries (Rijksdienst voor Cultureel Erfgoed)

Nieuwsgierig? Bekijk hier het resultaat en lees over Nederland in de Europese geschiedenis:
http://europeeserfgoedlabel.creativeeuropedesk.nl/